דף הביתיעדיםהמדריך לקיוטו: מזרח קיוטו
יפןקיוטו

המדריך לקיוטו: מזרח קיוטו

מזרח קיוטו משדרת קסם מהעולם הישן, המונח בהרמוניה מול היופי הטבעי של נופיה. כאן אנו מתעמקים בכמה מנקודות הציון האייקוניות שהופכות את החלק הזה של קיוטו למסע נצחי אל המורשת התרבותית העשירה של יפן.


Fushimi Inari Taisha

פושימי אינארי האייקוני מפורסם באלפי שערי טורי המובילים אותך דרך רשת שבילים אל הר אינארי הקדוש. הוקם בשנת 711, מקדש עתיק זה, המוקדש לאלוהי החקלאות והאורז, מציע טיול רגלי שליו דרך ההר המיוער, שזור באווירה רוחנית. זהו יעד תיירותי מאוד פופולרי לכן תצפו לעומסים. אך טיפ ממני – לכו רחוק לתוך ההר. רוב המבקרים לא טורחים להגיע עד הסוף. אופציה נוספת זה להגיע מאוד מוקדם בבוקר או מאוחר ביום.

Sanjūsangen-dō

ידועה ב-1001 הפסלים שלה של קאנון, אלת הרחמים, היא מקום שבו מסורת פוגשת אסתטיקה רוחנית. האולם המרכזי, שהוא מבנה העץ הארוך ביותר של יפן, מכיל פסל גדול של קנון בעל אלף זרועות מוקף באלף פסלים בגודל אנושי של האלה, מה שיוצר חוויה רוחנית.

Tofukuji Temple

מקדש טופוקוג’י הוא מקדש זן בדרום מזרח קיוטו, המפורסם בשל צבעי השלכת שלו. הוא הוקם בשנת 1236 על ידי שבט פוג’יווארה, והוא נקרא על שם שני מקדשי נארה, טודאיג’י וקופוקוג’י​​. עם 25 תתי מקדשים, מבנים רבים כאן מתוארכים לתקופת מורומצ’י, ומציגים אדריכלות זן נדירה​​. הגנים שלה, במיוחד עצי המייל  ליד גשר צונקיו, הם נקודות השיא העיקריות.

Sannenzaka ו- Ninenzaka

סננזקה וניננזקה הם שני רחובות ציוריים ומסורתיים הממוקמים ברובע ההיסטורי של Higashiyama במזרח קיוטו. רחובות מרוצפים עתיקים אלה, המשגשגים מאז ימי קדם, מעוטרים בבניינים היסטוריים בסגנון יפני, ומציעים חוויה מובהקת של קיוטו כשהם מתערבבים עם מקדשים רבים, חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות. ניננזקה ידועה במיוחד בזכות הנוף המרהיב שלה של פגודה בת 5 הקומות, והוא רחוב שוקק חיים המחבר בין מקדש קודאי-ג’י למקדש קיומיזו-דרה, בעוד סננזקה היא קטע מקסים מתחת למקדש קיומיזו-דרה, מלא בחנויות מזכרות ודוכנים.

Kiyomizudera

קיומיזודרה, מכונה גם “מקדש המים הטהורים”, הוא עם היסטוריה המתפרשת על פני 1200 שנה. נוסד בשנת 780 ליד מפל, הוא נקרא על שם המים הטהורים של המפל​. חלק מאתר המורשת העולמית של אונסק”ו, המונומנטים ההיסטוריים של קיוטו העתיקה, יש לו אולם מרכזי המיועד כאוצר לאומי עם במה המציעה נוף פנורמי על קיוטו​​.

Kodaiji

נוסד בשנת 1606 על ידי אישתו של טויוטומי הידיושי, דמות היסטורית מרכזית. שייכת לזרם הזן-בודהיזם של רינזאי. הידועה בגנים היפים שלה, ובגן הליכה המציג אדריכלות נוף יוצאת דופן. חוץ מזה, המשמעות ההיסטורית שלו, עם קשרים לאישים בולטים, הופכת אותו לביקור חובה.

Entokuin

Entokuin הינו מקדש הענף ממקדש קודאיג’י. הוא מציע מפלט שליו בין אתרי התיירות ההומים של קיוטו. עם מסדרונות צרים המובילים לאולמות מעוטרים בקפידה וגנים משובחים הייחודיים לקיוטו. יש בו גם פעילויות זן שאפשר לעשות כמו עיצוב גינות זן שולחניות, העתקת סוטרות, וכדומה.

Yasaka Shrine

מקדש יאסאקה, הידוע גם בשם מקדש גיון, הוא מקדש שינטו היסטורי הממוקם בין גיון והיגאשיאמה. מוקדש לסוזאנו, אל האוקיינוסים, הוא מארח את פסטיבל Gion Matsuri המפורסם, בקיץ. היא יפה במיוחד בלילה עם כל המנורות.

Okazaki Jinja Shrine

מקדש אוקאזאקי ג’ינג’ה, המכונה גם ‘מקדש הארנב’, הוקם בתחילת תקופת הייאן (794 – 1185) כדי לספק הגנה לקיסר ולבירה הייאן-קיו​. צעירות רבות פוקדות את המקדש הזה כדי להתפלל לנישואין ולידה​.

Heian Shrine

מקדש הייאן, מתוארך לשנת 1895, משקף את הארכיטקטורה של הארמון הקיסרי העתיק. לציון 1100 שנה לקיוטו כבירת יפן, הוא מכבד את הקיסרים קאממו וקומיי.

Nanzenji

מקדש ננזנג’י, הממוקם בבסיס הרי היגאשייאמה בקיוטו, הוא מקדש זן משמעותי שהוקם על ידי הקיסר קמייאמה בשנת 1291 באתר הארמון המנותק לשעבר שלו. במקור וילה לפנסיה, היא הוסבה למקדש עם מותו של הקיסר, שכעת כולל גן זן קלאסי ומספר תתי-מקדשים. זהו מקום בו תוכלו ליהנות גם מארכיטקטורה היסטורית וגם מיופי טבעי שליו.

Ginkakuji (Silver Pavilion)

למרות שהוא לא קיבל את הגימור הכסוף שלו, Ginkakuji או פגודת הכסף הכסף עומדים כיצירת מופת של פשטות ואלגנטיות. ממוקם מול ההרים המזרחיים של קיוטו, מקדש זן זה מציג את היופי העדין של וואבי-סאבי (הקבלה של ארעיות וחוסר שלמות) דרך המבנים הצנועים שלו וגן האבנים והטחב המעוצב בקפידה.

יש מצב שתאהב גם