דף הביתיעדיםהמדריך לטוקיו: אסאקוסה
טוקיויפן

המדריך לטוקיו: אסאקוסה

אסאקוסה הינו אזור מסורתי בטוקיו. זה ה-מקום עבור אנשים שלא מספיקים במהלך הטיול שלהם לבקר במקומות המזכירים את יפן הישנה. כמו למשל, קיוטו. באזור הזה תוכלו לראות נגיעות של עבר בנופים של טוקיו העתידית.

אסאקוסה אינו יעד חובה עבור כולם. אני יכולה להעיד שהוא דומה למקדש שיש בכל עיר שהיה אובייקט בתקופת האדו. לכן, אם קיוטו כבר במסלול שלכם, אולי כדאי לוותר על אסאקוסה. אני בעצמי לא אהבתי את האזור. שכן, הוא היה מתויר מדי (עד כדי כך שהמוכרים דיברו אלי באנגלית, שזה לא הגיוני לי בראש) והמקדש לא היה כזה שונה מיתר המקדשים ביפן.

אפשר להקדיש לאסאקוסה בערך חצי יום עד יום שלם. תלוי מה אתם רוצים לעשות מהאטראקציות המגוונות שיש שם. הינה מה שיש לעשות שם –


מקדש סנסוג’י (Senso-ji)

סנסוג’י הוא אחד מהמקדשים המפורסמים ביותר ביפן. הוא נודע בשל היותו מקדש עתיק בן כ-1,300 שנה וגם בשל מנורת הנייר האדומה הענקית שנמצאת בשער הכניסה שלה. לקראת הכניסה למקדש עצמו, תוכלו לראות אנשים מטהרים את עצמם באמצעות אוויר הקטורת וכאלה שמשקשקים בקבוקון עם מקלות בפנים כדי לחזות את עתידם.

קניות למזכרות

אם אתם מעוניינים לקחת חלק מיפן חזרה איתכם הביתהNakamise Dori זה המקום. אני חייבת להגיד, שדווקא באסאקוסה ראיתי מזכרות ייחודיות שלא ראיתי בשום מקום אחר ביפן. לאורך הרחוב, תוכלו לראות עשרות דוכנים שמוכרים הכל. החל מסנביי (Senbei) שיצא ישר מהתנור ועד למקלות אכילה עם חריטה.

לקנות אביזרים למטבח ברחוב קאפא-באשי (Kappa Bashi)

קאפא-באשי, נודע גם בשם “רחוב האוכל”, הינו רחוב שנמצא במרחק הליכה של בערך 15 דקות מסנסוג’י. שם תוכלו למצוא כל מה שקשור לאוכל – צלחות, סכינים לסושי, סכו”ם, כוסות תה ועוד המון. בשביל אנשים שמחפשים לקנות סט תה מסורתי כדי להביא הביתה, זה המקום. סבא וסבתא שלי היפנים בעלי מסעדה לשעבר, היו קונים את כל הדברים הדרושים להם כאן. למרות שגרים במחוז פוקושימה.

ללמוד על אומנות הכנת האוכל המלאכותי

סביר להניח שאם יצא לכם להסתובב קצת ביפן, יצא לכם להיתקל במסעדות בהם בחלונות הראווה הם מציגים את המנות שלהם בצורה מלאכותית. כך לקוחות יוכלו להבין ויזואלית, מה יש במקום. אז כאן זה המקום ללמוד כיצד מכינים אותם.

תוכלו למצוא סדנאות כאלה ברחוב עצמו, וסביר להניח צריך להזמין מראש. אני בעצמי לא הספקתי עוד לעשות סדנא שכזו (אבל אל תדאגו, זה בפעם הבאה), אך אני יכולה להמליץ על החנות הזו שמספקת סדנאות כאלה. במיוחד בגלל שהיא בעלת ביקורות חיוביים ב- Trip Adviser. נוסף על כך, קניתי אצלם ערכת הכנה ביתית של קארי והעובדים שם היו מקסימים והחומרים היו איכותיים. צריך רק לוודא לפני הגעה, שיש מישהו שיתרגם עבורכם את הנאמר בסדנא.

גם אם אתם לא רוצים לעשות את הסדנא, אתם עדיין יכולים לרכוש ערכת הכנה לבית. אני ממליצה שלא לקפוץ ישר לקושי הכנה גבוה. אני ואיליה הכנו קארי משעווה והסתבכנו קצת. וזה היה לרמת מתחילים (והוראות באנגלית). לא סתם קוראים לזה אומנות!

יש מצב שתאהב גם