1310
דף הביתחוויות ביפןחוויותהמדריך למשחקי מנוף ביפן
יפן

המדריך למשחקי מנוף ביפן

צעדו היישר אל העולם של משחקי מנוף ביפן. אלה לא מכונות המנוף הארקייד הממוצעות שלך. הם תופעה של תרבות פופ שבה מיומנות פוגשת מזל. במדריך זה, נלווה אותך בזכיית הפרס שחפץ בלבכם. ביקור בארקדיה ביפן זהו בין החוויות שהן חובה לכל מטייל ליפן.

בטיול האחרון שלי ושל איליה, השקענו המון זמן וכספים בארקדיות וזה היה אחד מהבילויים האהובים עלינו לעשות ביפן. אנחנו השכלנו ולמדנו את הטכניקות ומיותר לציין שחזרנו הביתה עם שלל גדול של פרסים! הינה הטיפים הכי חשובים שלנו.


1. תנסו להימנע ממשחקי מנוף באזורים תיירותיים מדי

הבעיה במקומות כאלה זה שיש תחלופת אנשים מאוד גבוהה. וזה לא מעניין את בעלי הארקדיות אם תחזרו או לא כי במילא אתם כנראה לא תחזרו כי אתם תיירים. בגלל זה כשהיינו במקומות לא תיירותיים באופן קבוע היינו זוכים בפרסים ובמקומות תיירותיים רק מעט מאוד ארקדיות איפשרו ניצחון.

2. שימו לב למחירים

כל תור אמור לעלות גג 200 ין ותתנו עדיפות לכאלה ב-100 ין. יש לפעמים גם דילים שבהם יש 6 תורים ב-500 ין או 3 תורים ב-500 ין. תמיד תעשו את הדיל כי אתם בוודאות תצטרכו יותר מתור אחד ומקסימום אם תנצחו בפרס אז תעבירו את התורים למכונה אחרת.

3. תיעזרו בעובדים

ככה אני ואיליה היינו מדרגים ארקדיה – ככל שהעובדים היו יותר מוכנים לעזור לנו, כך היינו נשארים יותר בארקדיה תהיו מאוד נחמדים אליהם – תגידו להם שלום ותחייכו.

כשאתם נתקלים במצוקה עם המכונה תגידו להם “ריסטו” (ri-se-to) כדי לאתחל את הפרס או אפילו תבקשו קצת עזרה. לפעמים לארקדיות יש נהלים משלהם שאי אפשר לעזור אלא רק לאתחל (סימן רע). אבל עדיף את זה מאשר להיתקע לנצח באותה נקודה. בנוסף, זה לא יזיק שהעובד/ת יהיה במגדר ההופכי אליכם.

יש פרסים שזה 100% תלוי באם העובד יעזור או לא וזה בחיים לא יזוז אם הוא לא יעזור – אם הוא לא עוזר תוותרו על המכונה ואם הוא עוזר יש סיבה לחזור ולהמשיך לשחק.

4. המטרה זה לא לתפוס

ברוב המכונות, המטרה זה לא לתפוס את הפרס אלא לשחק עם זה ולתת לזה דחיפות קטנות עד שתנצחו. רק לתפוס כמעט מעולם לא יניב לכם פרסים. לכן מומלץ לבוא עם טכניקה מראש.

5. הרבה משחקי מנוף תלויות במזל

מכונות שהזרועות שלהן חלשות מדי כדי לבצע איזשהי התקדמות לא משנה מה – הן תלויות במזל. איליה קרא איפשהו שבד”כ זה 1/27 ניסיונות הזרועות יחזיקו בפרס חזק ואז תזכו. לאחרונה אני נוטה להתרחק ממכונות כאלה כי אי אפשר לדעת מתי אני אזכה וזה בכלל לא תלוי באסטרטגיה שלי.

ובגלל זה תמיד טוב לשחק אחרי שמישהו עשה כמה ניסיונות ואז וויתר. תוודאו אבל שהוא באמת וויתר ולא סתם הלך לפרוט כסף כי אז זה יהיה סתם מסריח מצידכם.

6. תהיו מוכנים להשקיע את הכסף

זה קטע של הרבה תיירים זה לא להשקיע את הכסף שצריך כדי לזכות בפרס. הם בד”כ ינסו פעם-פעמיים וישחררו. הארקדיה לא תשחרר לכם את הפרס בשביל כלום, אתם צריכים להשקיע קצת כדי שיצא לה משתלם. כן מומלץ לדעת מה ערך הפרס שאתם מנסים להשיג ואם בכלל שווה להשקיע מעבר לכך.

7. תבקשו מהעובדים להחליף את הפרס

ברוב המוחלט של הארקדיות – ברגע שזוכים אתם מחויבים לפרס שזכיתם ואי אפשר להחליף אותם בפרס אחר. אם יש פרס שאתם רוצים שהוא לא נגיש תבקשו מהעובדים להחליף לכם.

8. תלמדו לשחרר

יש ארקדיות מכורות (למדנו את זה בדרך הקשה). וזה מבאס ואני מקווה שהמקומיים יתבעו אותם (וזה קורה, אל תדאגו). תשימו לעצמכם מגבלה ותדבקו אליה.

יש מצב שתאהב גם